ליטל איטלי – 10 פיצות שוות חיפאיות

ואף מילה על דומינוס פיצה

פיצה היא אולי המאכל הכי דמוקרטי שיש. גאון מי שחיבר בין פחמימה לגבינה מותכת – ועוד יותר מרשים שאפשר לשים על זה כל תוספת שרק תבחר. זה לא נראה הוגן שמאכל האלים הזה כל כך משמין אבל עומדת בפנינו הבחירה: לאכול במשורה או ליהנות מהחיים 🙂

לכבוד יום הפיצה הבינלאומי שחל אתמול קבלו עשר פיצות מצוינות שאתם יכולים להשיג בחיפה!

החתרנית - פיצה לינגה

כאן נתקלנו לראשונה בירוקים טריים על הפיצה (לפני שזה היה קול) ובתוספות לא שגרתיות כמו תפוחי אדמה (הולך נהדר, תודה ששאלתם). הכי מצחיק שהפיצריה התחילה בכלל בתור מקום למאנצ'יז של מבלי מועדון הסירופ ז"ל. פתח אותה בן ריפתין, בעל המועדון ואושיה חיפאית והיום ראש אגף התרבות בעיריית חיפה. כיום המקום מנוהל היום על ידי זוגתו מאשה. יש כאן שולחנות משותפים, פטיפון עם מוסיקה נהדרת ותחרות חודשית של שירים וציורים המוקדשים לפיצה האהובה. פעם בכמה זמן יש כאן אירועי פיצה כבקשתך שאז משתעשעים עם תוספות הזויות על הבצק. בנוסף הם עושים משלוחים בכל חיפה.

ומה אוכלים פה?
אנחנו ממליצים על "הפיצה המיושנת" – עם גבינת גורגונזולה, בצל מקורמל וארטישוק.

החתרנית - פיצה לינגה

הארטיסטית - פיצריה תלפיות

פיצריה תלפיות היא הבייבי של השף תומר אברג'ל (בוגר בית הספר לבישול CIA בניו יורק) ומוסד קולינרי עירוני חשוב מזה כבר כמה שנים. הפיצה הנפלאה היא בסגנון נאפוליטני (עם קראסט עבה ובצק דק). כיאה לפיצרייה השוכנת בשוק מבחר התוספות מתחלף בהתאם להיצע חומרי הגלם היומי – שכולל ירוקים עונתיים, נקניקים כמו פרושוטו, פפרוני, בייקון ועוד, ירקות קלויים, ירקות טריים, גבינות מיוחדות ועוד. יש גם אופציות שוות לטבעונים! למי שלא מתחשק לו פיצה יש גם ניוקי שמימיים, פסטות ואפילו סלטים. לאוהבי האלכוהול מומלץ לא לוותר על קוקטייל הלילט, במיוחד בקיץ!

ומה אוכלים פה?
העצה שלנו היא להפקיד את עצמכם בידיו האמונות של תומר שכבר ידאג להכין לכם פיצה שלא תשכחו.

המוקפדת - פיצה נאופוליטן

נאופוליטן נפתחה שנייה לפני פרוץ הקורונה על ידי אורן אבני – בחור משוגע לדבר שלמד את תורת הבצק והפיצה על בוריה. הוא נסע לנאפולי, השתלם, הביא תנור מיוחד והשקיע ביצירת הפיצה הנאפוליטנית המושלמת. יד ימינו במקום הוא איתי ענבר שאולי חלקכם זוכרים מסושי אלבקור. מומחה לדגה אבל לא רק. והפיצות? מצוינות. מעבר לתפריט הקבוע יש כאן ספיישלים מתחלפים עם דגים וירקות. למשל סרדינים טריים, למשל דלעת ערמונים, למשל פרחי זוקיני. המקום עובד עם תוצרת מקומית משובחת וזה בא לידי ביטוי בשמן הזית, ביינות, בגבינה ועוד.

ומה אוכלים פה?
אנחנו ממליצים על "פיצת הקאצ'ה א פפה" או לאוהבי החמצמצות "פיצה קרצ'ופי לימונה" עם ארטישוק וחברים.

המשולבת - איטליאנו דה לה קוסטה

באיטליאנו דה לה קוסטה משלבים שני מטבחים – איטלקי עם ערבי. כשחושבים על זה אז למה לא, בעצם? בשניהם שמן הזית מושל בכיפה, בשניהם עושים כבוד לירקות אך מקומה של החיטה לא נפקד. תמצאו כאן בתפריט פיצות רבות ומגוונות שתקלענה לכל טעם. למי שלא רוצה פיצה יש גם מנות בשריות, סלטים נדיבים, פסטות ואפילו תפריט טבעוני שלם (!) הכולל לא רק פיצות אלא גם ראשונות, פסטות ועיקריות. הישיבה במסעדה היא בקומה השנייה ולמרות החלל הסגור שמכיל המון אנשים, ההשפעה המרגיעה של הצמחים בכל פינה מורגשת מאוד. הנוף כאן הוא אחד השווים בחיפה – הים הכחול של טיילת בת גלים הציורית.

ומה אוכלים פה?
הפיצה המומלצת פה היא פיצה רוקה עם קרם תרד טורקי ומסקרפונה, פלפלים קלויים, זיתי קלמטה ושלוש גבינות.

המשולבת - פיצה איטליאנו

הכשרה - פיצה פורמנ'ס

פורמנ'ס המקורית הייתה קפה מסעדה באזור קרית חיים עם בראנצ'ים ומנות ששיגעו את תושבי חיפה והקריות. כבר אז זיהינו אצל המקימים, שני אחים בשם אביבית ואביעד, טונות של קסם אישי, כישרון ונחישות להצליח ובגדול. המקום נסגר אבל אביבית ואביעד הבטיחו שזה ממש לא סוף פסוק ופתחו כעבור חצי שנה את פיצה פורמנ'ס בקרית ים. כתבנו בזמנו שבשביל הפיצה שווה לנסוע עד לשם – אבל לפני שנה בערך לשמחתנו נפתח הסניף החדש שלהם בחיפה – עשר דקות הליכה מהבית שלנו – בנווה שאנן. הסניף כשר, וכך יכול לשרת את כל תושבי השכונה. מאז הפכה פורמנ'ס לרשת עם שבעה סניפים ובקרוב היא תכבוש גם את נמל תל אביב!

ומה אוכלים פה?
הפיצה שאנחנו הכי ממליצים עליה היא פיצה ארטישוק עם רוטב לבן של ארטישוק וכמהין, עלי תרד, ארטישוק א לה רומנה, פקורינו, צ'דר ומוצרלה.

האלכוהולית - דוברין 7

לפחות דבר אחד טוב יצא מהקורונה – פאבים וברים החלו לעשות משלוחים וטייק אווי. כך גילינו את הפיצות המופתיות של פאב הדוברין. בעולם שבו החיים מורכבים מה צריך אדם? כוס אלכוהול ואיזו מנה הגונה ומפנקת שתלך איתו. כבר דיברנו על הסגולות הדמוקרטיות של הפיצה ועל כך שהיא משתדכת כל כך בקלות לכל תוספת – אז למה לא כוס בירה או קוקטייל? התפריט של דוברין הוא מושחת מיסודו מיום הקמת המקום. מה תצפו מפאב שחוגג כל שנה את יום הבייקון בהוד והדר? מפאב שהציב את תמונתו של קריימר בתור הגורו הרוחני שלו? כך שלפתע החיבור הזה לא מאוד מופרך. כנגד ארבע פיצות דיברה הבירה וגם תוספת בזיליקום סידרו לה.

ומה אוכלים פה?
פיצה בייקון או פיצת חזיר מפורק הן הפיצות שמשקפות את רוח המקום. אנחנו אוהבים את הרוח הזאת.

האלכוהולית - דוברין 7

החשאית - פיצה אמרטי

בשקט בשקט כבר למעלה מעשור מפעיל רן את מסעדת אמרטי. הוא עושה את זה בלי סוללה יחצ"נית, בלי הופעות בתכניות בוקר או סטוריז מזילי ריר באינסטגרם. רק מפה לאוזן. המסעדה הקטנה פועלת מרוממה הישנה ועובדת אך ורק בטייק אווי ומשלוחים בתיאום מראש. רן מאמין בלעשות הכל from scratch. הבצק, הרטבים, הגבינות והמיצים הטבעיים. יש למעלה מ 90 תוספות לשים על הפיצה כולל כאלו שהן לא שגרתיות כלל ועיקר (רימונים) ומדור שלם בתפריט שהוא טבעוני למהדרין (ריקוטה ופרמזן טבעוניים שנעשים במקום). חוץ מפיצות יש כאן גם פסטות, סלטים, תבשילים, ארוחות בוקר וקינוחים – גם טבעוניים.

ומה אוכלים פה?
אנחנו ממליצים פשוט לקחת את כל התוספות המעניינות בלי חשבון ולהתנסות.

הבליינית - טוקה פיצה בר

כבר כמה שנים שמתפתחת סצנת חיי לילה בצד השני של רחוב הנמל. כאן לא תמצאו מסעדות מפונפנות וברים מעוצבים – אלא מקומות שבהם משיקים כוס בירה שמלווה באיזה אוכל בסיסי שסוגר את הפינה במפגש על טהרת החבר'ה. חבר'ס, מלביר ואפילו דאבל שייכים לגזרה הזאת. ועכשיו, לפני כמה חודשים הצטרף שחקן חדש – בר פיצות שבטי. כל הפיצות כאן הן פיצות דקות בסגנון ניו יורקי אבל בהתפחה איטית. אם תבואו לפה בחמשוש בערב תחשבו שנקלעתם למסיבה במועדון ריקודים וזה נכון – עוזי ועונג הבעלים רוצים שהחוויה שאיתה תצאו מהטוקה בר תהיה חוויה של מסיבה אחת גדולה. כי בינינו – ככה מבלים היום. האוכל הוא כוכב הערב.

ומה אוכלים פה?
כאן חייבים לקחת את הפיצה פולנטה שמגיעה עם קרם תירס, פטריות מוקפצות, בלסמי מצומצם, בצל קריספי וכמהין.

הבליינית - טוקה בר פיצה. התמונה באדיבות דף הפייסבוק של טוקה בר פיצה

השכונתית - מסעדת זנזרה

יש בנווה שאנן, למרות התדמית הסאחית המקובלת, כמה דברים דברים ששווה להגיע עבורם. רחוב הגליל מקבץ כמה מהם – קולנוע סינמה קפה עממי המתוק שהוא השורד היחיד ממעצמת בתי הקולנוע של פעם הוא אחד מהם. ואליו צמודה מסעדה ביתית ונינוחה שתחגוג עשרים בשנה הבאה. נעמה ואלכס עוד זוכרים את עצמם יושב שם לפני לימודיהם באוניברסיטה – מתענגים על סלט, או פסטה וכמובן פיצה! אז אמנם אנחנו בעיקר מזמינים אותה מהבית בשנים האחרונות אבל אין על הפיצה שלהם שתמיד שומרת על הרמה ומאכילה גם סטודנטים (לא רק) בטכניון וברחבי נווה שאנן ונשר.

ומה אוכלים פה?
אנחנו מאוד אוהבים לקחת פיצה עם בייקון, אננס ובצל בהרכבה עצמית. היא יוצאת פגז!

הפתיינית - פיצה דאלי

המיקום של פיצה דאלי מסמן בדיוק את הגבול בין ואדי ניסנאס לבין העיר התחתית. כשאתה הגבול בין שני אזורים כל כך טעימים חובה עליך לייצג את הפירמה בכבוד. והם בהחלט עושים זאת! כבר יותר מחמש שנים שהמקום הזה פתוח שבעה ימים בשבוע משעות הצהריים ועד הלילה ומוציא פיצות מושחתות מהטאבון. אבל לא רק המיקום מחייב אלא גם השם. רוחו של סלבדור דאלי, הצייר הנועז והאקצנטרי יש לומר, שורה על הבעלים ודוחפת אותם להוציא את היצירתיות שלהם עד הקצה. זה בא לידי ביטוי בשמות – הג'ירפה הבוערת או המפלצת הצעירה – וגם במרכיבים כמו שמנת פרמזן כמהין, אריסה או לימון כבוש.

ומה אוכלים פה?
בתפריט יש מלא פיצות מגרות וקשה לבחור אבל הכי שווה פיצה "החלום" עם שמנת פרמזן כמהין, מוצרלה, תרד, פטריות, חזה אווז מעושן או "פיצה ונוס" הצמחונית – שמנת פרמזן כמהין, מוצרלה, פטריות, ארטישוק ושום קונפי.

הפתיינית - פיצה דאלי

בקטנה

זאת עם הטעם של הילדות - פיצה פנורמה

את פיצה פנורמה רבים מאיתנו זוכרים בערגה. לפני כל הפיצות המתוחכמות הייתה פיצה עם זיתים שחורים (או ירוקים), בצל, פטריות ואם ממש רצינו להרחיק לכת – תירס. פיצה פנורמה היא בדיוק כזו וגם כשרה. אבל כנראה שאין תחליף לבצק המעולה ולגבינה האיכותית.

הנישתית - פיצה מאיה צוצו

אם בא לכם במכה אחת גם חצ'פורי וגם פיצה אתם מוזמנים לרדת לרחוב חטיבת כרמלי לטייק אווי או סתם להתעצל בבית ולהזמין משלוח מהפיצריה החמודה הזו שתכין לכם את אחד מהמאפים המדוברים או את שניהם מכל הלב. אמנם הם לא מתהדרים בתואר פיצות שף ואין להם את הוייב ההיפסטרי המגניב אבל המגע האימהי עושה את הפיצה לאחת השוות והמנחמות!

תהיו חברתיים :)
בפייסבוק
בטוויטר
במייל

לסיורים קרובים

ליצירת קשר

עוד מהבלוג

מבצע קיץ מרענן!

10% הנחה לנרשמים לסיורי ספטמבר-נובמבר *

* ניתן לקבל את ההנחה עד ה-31/8