ואדי ניסנאס – המדריך השלם בהחלט

אחת ההנאות הכי גדולות בלהיות חיפאי זו הירידה המסורתית לואדי ניסנאס בימי שישי או שבת להצטייד בכל טוב ומעדנים הביתה ועל הדרך גם לאכול איזו חצי מנה פלאפל. אבל אל חשש! גם אם אתם לא מכירים את הואדי על צפונותיו בשביל זה בדיוק אנחנו כאן. כדי לספר לכם לאן בדיוק כדאי ללכת ומה חייבים לאכול בכל דוכן או מסעדה. הכנו לכם מדריך מושקע שיסגור לכם את כל הפינות, בין אם אתם טבעונים, צמחונים או אומניבורים. 

חשוב מאוד: ואדי ניסנאס סגור בימי ראשון. בשאר ימות השבוע הוא נפתח בסביבות 08:00-09:00 ונסגר בסביבות 15:00-16:00 ויש דוכנים שמתקפלים אפילו ב 13:00-14:00. בסופי השבוע הוא פתוח עד 16:00-17:00 אך בכל מקרה רצוי להגיע מוקדם. 

פלאפל ג'ורג

המלחמה בחיפה ניטשת על שתי פלאפליות עיקריות: מישל והזקנים. האוהדים השרופים משני הצדדים מוכנים להישבע בצדקת כל צד משל היו אלו קבוצות כדורגל והואדי מהווה איצטדיון ענק. 

ההבדלים ניכרים מיד – פלאפל מישל הוא הבהיר והמעודן ואילו פלאפל הזקנים הוא הכהה עם הטעם החזק. 

משניים שרבים לוקח השלישי שעבורנו לפחות הוא הפלאפל הכי טוב בואדי ואולי אף בחיפה כולה. 

ג'ורג' אבו שקארה היה הבעלים המקורי של פלאפל הזקנים והוא מכר את הפלאפל לפני כשלושים שנה לזוג הזקנים שעל שמם נקרא המקום. הוא עזב לארצות הברית וכשחזר לא עזב אותו חיידק הפלאפל למזלנו והוא פתח את הפלאפל הנוכחי. הפלאפל פה הוא מעין שילוב מוצלח במיוחד של מישל והזקנים והטריות צורחת פה מכל פינה. הטחינה מצוינת והחצילים המוחמצים הסגולים שנטחנים פה לרוטב הם אחד השוסים הגדולים ביותר. 

פלאפל ג'ורג
כתובת: רח' יוחנן הקדוש 26
ימים ושעות פעילות: ב'-שבת 08:00-17:00
טלפון: 050-5292089

פלאפל ג'ורג

חמוצי הואדי

חמוצי הואדי היא החנות של רימון שבה הוא מחמיץ כל מה שירוק ובעונה. שם מחכים הזיתים המדהימים שלו. רימון הוא איש צנוע שאינו מרבה לדבר אך יש לו כל כך הרבה כישרון בידיים וברגע שתשאלו אותו על חמוצים הוא יסביר לכם באריכות כיצד הוא משמר אותם ואיך צריך לנהוג בהם לאחר הקנייה. בסוף הקיץ תוכלו להשיג גם במיה מוחמצת, בצל, כרוב וגזר, חציל, פלפל חריף ועוד.

חמוצי הואדי
כתובת: רח' יוחנן הקדוש 28
ימים ושעות פעילות: ב'-שבת 09:30-14:30
טלפון: 052-2791870

חמוצי הואדי

מיזם סבתוש

סנא וסוהא ממיזם סבתוש הן תאומות זהות שנולדו בהפרש של כמה דקות. כמה שהן דומות בחיצוניות ככה הן שונות לגמרי בפנימיות. סוהא היא טבעונית כבר למעלה מעשרים שנה -דבר שהיה יחסית נדיר בחברה הערבית, אבל היום המצב הולך ומשתנה. היא אחראית על אגף שלם של אוכל ערבי טבעוני. כמו קובה צמחונית עם חומוס וגרעיני חמניה וקובה עיראקית טבעונית מדהימה, מקלובה ממכרת וגם מלפוף ומאפי זעתר טבעוניים לחלוטין. כל שבוע יש לה משהו חדש. סנא אוכלת בשר לארוחת בוקר ואמונה על השישברק המדהים, רולדות הבשר הממכרות והסינייה הבלתי נשכחת. ביחד הן מעמידות למעלה משלושים סירים בסופי השבוע וגם בשאר השבוע לא טומנות ידן בצלחת. רצוי להגיע מוקדם ולקנות לפני שהכל מתחסל. 

מיזם סבתוש
כתובת: רח' יוחנן הקדוש 32
ימים ושעות פעילויות: שני-שבת 09:00-16:00 או עד שנגמר.
טלפון: 052-7474286

סבתוש

אלבית ביטק

ממש ליד יש את פאטמה עם ידי הזהב. פאטמה מגלגלת עלי גפן והכפר שממנו היא מגיעה – פרדיס – מפורסם בהם. היא עושה את כל הממולאים צמחונים וכמובן את הפטאייר – מאפה בצק עם תרד וסלק בר, שמן זית והריסה תוצרת בית. אבל הספציאליטה שלה הוא הגרסה הייחודית שלה למועג'נת (מאפה בערבית) – בצק מחיטה מלאה עם זעתר טרי, ממולא בג'יבנה ערבית. אנחנו קוראים למאפה הזה רוגעלך גן עדן. ואי אפשר להפסיק לאכול אותו. 

אלבית ביטק
כתובת: רח' יוחנן הקדוש 34
ימים ושעות פעילות: ב'-שבת 08:00-16:00
טלפון: 054-5759288
באמצע השבוע רצוי להזמין מראש בתיאום טלפוני.

אלבית ביטק

רוצים לבוא איתנו לסיור בואדי ניסנאס ולהכיר מקרוב את האנשים והסיפורים? מוזמנים לקרוא על הסיור שלנו כאן.

ירקות אבו אליאס

אצל אבו אליאס אני טועמת וקונה את שזיפי המלטיטי הקטנים שלא עברו התערבות גנטית. וגם את משמשי החמאווי ושזיפי הבוסר הירוקים וכמובן החומוס והשקדים הירוקים. בונוס נפלא הוא הירקות והעשבים המוכנים לבישול. כאן יחתכו וינקו לכם כל ירק, פרי ועשב שתבקשו והכל ניצב ורק ממתין להגיע למטבח ולהפוך לאוכל טעים.

ירקות אבו אליאס
כתובת: רח' יוחנן הקדוש 33
ימים ושעות פעילות: ב'-שבת 08:00-16:00

ירקניית אבו אליאס

נדימה סביתי

נדימה הייתה בשלנית בחסד שפעלה בואדי קרוב לחמישים שנה. המסעדה שלה הייתה ועודנה מוסד בלתי מעורער בשוק ואדי ניסנאס ובעיר חיפה כולה. המומחיות שלה הייתה ממולאים ותבשילים מעשבים ועלים עונתיים. לפני כמעט שבע שנים היא הלכה לעולמה בגיל 80 לאחר שעבדה כמעט עד יומה האחרון. היום בניה ממשיכים את המסעדה ואת מורשתה של אמם ומבשלים את תבשיל הפול המיוחד שזקני הואדי כה אוהבים לאכול. 

ניתן למצוא אצלם את כל סוגי הממולאים וגם עולש, חובייזה, תרד בר ועוד בעונה. בקיץ ניתן להשיג את הלימונדה המיוחדת שנדימה הייתה מגישה עם מי ורדים. במקום הקטן עדיין יש תחושה של מסעדה מפעם וכיף לשבת שם בעיקר בימות החורף הקרירים – אך כל יום הוא יום נהדר לשבת אצל נדימה. 

נדימה סביתי
כתובת: רח' יוחנן הקדוש 36
ימים ושעות פעילות: ב'-שישי 08:00-16:00

נדימה סביתי

אצל זיאד

בין התאומות לפאטמה במעלה הסמטה שוכן זיאד החייכן שרוחו תמיד טובה עליו. אצל זיאד יש כל שבוע הפתעה חדשה. אם זה דבש חרובים, ענבים או רימונים ואם זה אשכוליות מתוקות מתוקות בטעם של גן עדן אבוד.

יש לו גם מבחר עצום של חליטות שכל אחת מהן מטפלת בבעיה רפואית שונה וכמובן התבלינים! סומאק אמיתי עם מרקם גרגירי ולח ממש כמו שצריך להיות. זעתר שמריח מדהים. קינמון שמגיע בשתי צורות ושני טעמים שונים. שלא לדבר על השומשום הקלוי. גם אבן יוגורט אפשר להשיג אצלו ופריקי בשלוש סוגי טחינה (שלם, גס ודק), טחינה וחלבה נפלאות ושמן זית. 

אצל זיאד
כתובת: בסמטה בין רח' יוחנן הקדוש לרח' הואדי (צמוד לסבתוש)
ימים ושעות פעילות: ב' – ה' 08:00-13:00 שישי ושבת 08:00-15:00
טלפון: 052-2977902

אצל זיאד

קפה חיפה

אצל מוסטפה – איש הקפה והחלבה שסגר השנה ארבעים לחנותו תוכלו לשתות קפה עם הל ולאכול את החלבה הטובה בעולם. ממתק גן עדן רק משלים את התענוג. את הטחינה שלו אסור להחמיץ, ויחד עם דבש החרובים שהוא מוכר מתקבל השייק הכי טעים ששתיתם. גם שמן זית שהוא עושה בעצמו יש וההסברים שלו על כל דבר ודבר שנמצא בכוך הקסום הזה הם פרייסלס לחלוטין. 

קפה חיפה
כתובת: רח' הואדי 21
ימים ושעות פעילות: ב'-שבת 07:30-17:00
טלפון: 052-3745312

חומוס אלשאם

אצל סטפן בחומוס אלשאם תטעמו משהו שעוד לא הכרתם לבטח – פאטה חומוס. לא נרבה במילים על הפלא הזה – רק נגיד שאסור להחמיץ אותו ושהוא לא נועד לטבעונים. לצמחונים דווקא כן. הטבעונים יוכלו ליהנות מהחומוס הקליל שלו ובמהלך השבוע יש לו המון תבשילים מדי יום. מנזלה של חצילים עם בורגול ועגבניות, מג'דרה עם פריקי והחציל בטחינה שכזה לא טעמתם עדיין. 

חומוס אלשאם
כתובת: רח' הואדי 21
ימים ושעות פעילות: ב'-שבת 08:00-16:00
טלפון: 04-8382520

חומוס אלשאם

פלאפל הזקנים

הפלאפל הכי אהוב והכי מוכר בקרב החיפאים ויש אפילו ערך על שמו בויקיפדיה. הסיפור שלו הולך כך: בשנת 1950 פתח זוג מבוגר ללא ילדים פלאפליה. הם קראו לה על שם האשה – נג'לה – אך לא שמו שלט. היהודים, שלא הכירו את הזוג, קראו להם הזקנים ומכאן ועד לשם שדבק בפלאפליה הדרך הייתה קצרה. 

הבעלים המקוריים עזבו בשנת 1973 ומאז שנת 1986 מנהלים אליף ובניו את המקום באווירה חמה ומכניסת אורחים ומכינים את הפלאפל המתובל והריחני. המוני לקוחות חוזרים שוב ושוב ואפילו סטודנטים שלעבר שלמדו בחיפה בצעירותם חוזרים עם המשפחה והילדים או עם קולגות ומרגישים ילדים לרגע עם הפיתה הנדיבה ביד. 

פלאפל הזקנים
כתובת: רח' הואדי 18
ימים ושעות פעילות: ב'-שבת 08:30-18:30
טלפון: 04-851-4959

פלאפל מישל

מול פלאפל הזקנים פועל פלאפל מישל וזו כבר אופרה אחרת. מדובר בפלאפל לבנוני ירוק עם הרבה עשבי תיבול, טעם מעודן ומרקם חלק וכמעט לא גרגרי. לא רבים יודעים שמישל מכין גם קובה צמחונית מצוינת בכל שבת שאותה אפשר לטעום לצד הפלאפל. בעיר התחתית תמצאו את בנו ויסאם שעושה את אותו הפלאפל מהמתכון המשפחתי הסודי. 

פלאפל מישל
כתובת: רח' הואדי 21
ימים ושעות פעילות: ב'-שבת 09:00-18:00
טלפון: 04-851-7054

רוצים לבוא איתנו לסיור בואדי ניסנאס ולהכיר מקרוב את האנשים והסיפורים? מוזמנים לקרוא על הסיור שלנו כאן.

האפיטייזר

שווה בהחלט לבצע גיחה קטנה להאפיטייזר של אמיר ולמצוא כאן את מיטב הפירות המיובשים. יש כאלו גם בלי סוכר. חוץ מזה יש פה גם חלבה קצח שחורה, לדר תות שדה וממתקים סורים קטנים וטעימים ומדף שלם של ערק. ולא התחלנו אפילו לדבר על התבלינים ועל הקטניות והממתקים של פעם. אם תמשיכו לחקור תמצאו עוד ועוד דברים מיוחדים שלא רואים היום כמעט בשום מקום. תנו לעיניים ולידיים להוביל אתכם כאן. 

האפיטייזר
כתובת: רח' חורי 45
ימים ושעות פעילות: ב'-שבת 08:30-19:00
טלפון: 04-8520077

האפיטייזר

מעדנית אבו שקארה

סיפור מעדנית אבו שקארה הוא גם סיפורה של משפחת אבו שקארה בחיפה. המשפחה שמונה למעלה מ 600 איש רק בעיר עצמה הגיעה מכפר מע'אר שמעל צפת. בשנות החמישים הגיעו חמישה אחים מהמשפחה על מנת לפתוח את העסקים הראשונים שלה בחיפה. הם התרכזו בואדי ניסנאס – שם גם חיו בשנים הראשונות. המעדניה נפתחה בתור מסעדה ועם השנים הפכה למעדניה. ממנה גם צמח האטליז. 

כיום אפשר להשיג כאן מכל טוב – ממולאים, מנסף, תבשילים, סלטים ומאפים – הכל מהמטבח הערבי עם השפעה לבנונית חזקה. בסופי שבוע זו מסורת מימים ימימה להגיע למעדניה ולהעמיס אוכל שישמש לאירוח ופשוט לנשנוש עם המשפחה. וודיע ויוסף תמיד יקבלו אתכם כאן במאור פנים והאיכות והטעם הממכר מובטחים בהחלט. 

מעדנית אבו שקארה
כתובת: רח' חורי 38
ימים ושעות פעילות: ב'-שבת 08:00-19:00
טלפון: 04-8510954

אטליז אבו שקארה

כולם מכירים את אטליז אבו שקארה ואת המעדנייה שלצידו. בשנים הרבות שהוא פעיל הוא מהווה תו תקן של איכות למבינים בבשר, הן בגלל המבחר והן בשל הטריות. בעקבות שיפוץ נרחב במקום, הוא מחזיק בסוד שמור שידוע לאך מעטים – סנדוויצ'יה מושקעת שבה אפשר לבקש כל נקניק ונתח בשר שתחפצו מהוויטרינה בלוויית סלטים טריים ולמעוניינים – יוסיפו גם גבינה נמסה מלמעלה.

מרוואן מקבל את הלקוחות במאור פנים וממלא את הלחמנייה בנדיבות. בזמן שיושבים על הדלפק שמעוצב כמו בשרקטורי איטלקי או צרפתי, לא פחות ולא יותר, עם נקניקים גדולים התלויים במעגל ומכונת פריסה מקצועית ניצבת לה בגאון, אפשר לנהל שיחה מעניינת עם מרוואן או לקוחות אחרים. אם תסתכלו למעלה תרגישו שאתם נמצאים בגן עדן קטן – רקיע וצמרות עצים מתנוססים בציור ריאליסטי שמכניס אתכם ישר לאווירה – שבע דקות בטוסקנה. המוזיקה הקלאסית שמתנגנת ברקע רק מעצימה את התחושה.

אטליז אבו שקארה
כתובת: רח' חורי 38
ימים ושעות פעילות: ב'-שבת 08:30-19:00
טלפון: 04-8517652

אטליז אבו שקארה

קונדיטורית עבד אלהאדי

הסיום האולטימטיבי לסיור הזה הוא עם בקלוואה אצל קונדיטורית עבד אלהאדי – שיש להם מבחר עצום מכל הסוגים והטעמים. אם יש כנאפה סולת (לא נפוץ) – אל תחשבו פעמיים וקחו אותה מיד. 

קונדיטורית עבד אלהאדי
כתובת: שחאדה 3
ימים ושעות פעילות: ב' – שבת 09:00-23:00
טלפון: 04-8521905

קונדיטוריה עבד אלהאדי

רוצים לבוא איתנו לסיור בואדי ניסנאס ולהכיר מקרוב את האנשים והסיפורים? מוזמנים לקרוא על הסיור שלנו כאן.

אמ;לק: המדריך המתומצת

ואדי ניסנאס – הגעה מרחוב חורי שיורד ממגדל הנביאים בשכונת הדר. אם מגיעים מהמושבה הגרמנית מגיעים דרך רחוב אלנבי, עולים ברחוב הציונות ונכנסים ברחוב חורי.

רשימת מקומות:

פלאפל ג'ורג – יוחנן הקדוש 26 פינת רחוב חורי
טעימות פלאפל – בפיתה או בצלחת.
🌱 הכל טבעוני.

חמוצי הואדי – יוחנן הקדוש 28 – לטעום זיתים, לפת וכל מה שיש כרגע מהחמצה.
🌱 הכל טבעוני.

סבתוש – יוחנן הקדוש 32
מה לטעום: קובה, עלי לשון הפר (אם יש), מאפה זעתר וגבינות, עלי גפן וכרוב, מקלובה, מג'דרה, מנזלה (אם יש)
🌱 קובה טבעוני, ממולאים טבעוניים (עלי גפן, עלי כרוב), פטאייר, מקלובה, מג'דרה, מנזלה ועוד אפשרויות.

זיאד (כדאי להגיע עד 13:00) – בסמטה בין יוחנן 32 ל 34
לנסות את הסומאק והזעתר ואבן היוגורט. לטעום גם דבש ענבים ורימונים. לנסות את החלבה והטחינה. לקבל הסבר על חליטות התה.
🌱 הכל טבעוני פרט ללאבנה ולאבן יוגורט.

אלבית ביטק – יוחנן הקדוש 34
מה לטעום: מועג'נת (רוגעלך גן עדן), עלי גפן, פטאייר, מאפה תרד או גבינה, מקלובה, מג'דרה, מפתול
🌱 ממולאים (עלי גפן, עלי כרוב), מאפה תרד, מקלובה, מג'דרה, מפתול, פטאייר, אם יש חובייזה, אם יש קטאייף

קפה חיפה (מתחת לזיאד בסמטה)
מה לטעום: קפה שחור עם הל, חלבה, ממתק גן עדן, טחינה, דבש חרובים ושמן זית
🌱 הכל טבעוני.

חומוס אלשאם – רחוב הואדי 21
מה לטעום: פאתה חומוס, חציל בטחינה, מנה משולשת (חומוס, משוואשה, פול), מג'דרה עם פריקי, מרק עדשים צהובות אם יש, עולש או חובייזה אם יש
🌱 חציל בטחינה, מנה משולשת, מג'דרה עם פריקי, אם יש תבשילים עונתיים.

האפיטייזר – חורי 39
מה לטעום: פירות מיובשים, חלבה קצח, חלבה פיסטוק, ערק
🌱 הרוב טבעוני.

אטליז אבו שקארה – חורי 38
מה לטעום: שיפודי לוליפופ, סנדוויץ' עם בשרים וגבינה, טורטייה עם בשרים וגבינה, קרפצ'יו, פלטת נקניקים או פלטת בשרים, המבורגר.

קונדיטוריה עבד אלהאדי – סמטת שחאדה שלח
מה לטעום: פטיר גבינה, בקלוואה פיסטוק, בקלוואה שוקולד, בסבוסה
🌱 בקלוואה, מעמולים

מה לקנות (חובה עגלת קניות):

ירקות בלאדי – עולש, עלי גפן, חובייזה, תרד בר, סלק בר, מלפוף, חציל בלאדי, דלעת פעמונים (קרע), חציל וקישואים קטנים למילוי בירקנייה שצמודה לפלאפל ג'ורג.
🌱 הכל טבעוני.

ירקות מנוקים ומוכנים לבישול בירקניית אבו אליאס מול אלבית ביטק (אם יש עכוב לקנות).
🌱 הכל טבעוני.

זיתים וחמוצים נוספים אצל חמוצי הואדי
🌱 הכל טבעוני.

תערובת פלאפל אצל פלאפל ג'ורג
🌱 הכל טבעוני.

אבן יוגורט, סומאק, זעתר, כדורי לאבנה, חליטות תה, שמן זית, דבש רימונים, דבש ענבים, עשבים עונתיים, אשכוליות מתוקות בעונה (מומלץ!!)
🌱 הכל טבעוני למעט הלאבנה ואבן היוגורט.

מאפים ותבשילים אצל סבתוש ואלבית ביטק
🌱 הכל טבעוני פרט למועג'נת אצל פאטמה, קובה בשר, פטאייר גבינות ושישברק אצל התאומות. 

קפה, טחינה, חלבה, ממתק גן עדן, שמן זית, דבש חרובים בקפה חיפה
🌱 הכל טבעוני.

פירות מיובשים, ערק, ממתקים סוריים, חלבה, שקדים מצופים, תבלינים, תערובות תבלינים בהאפיטייזר
🌱 הרוב טבעוני.

בשר באטליז אבו שקארה

ממתקים וקינוחים בקונדיטוריה עבד אלהאדי
🌱 בקלוואות ומעמולים 

מלא מעדנים במעדניית סוידאן

הישארו מעודכנים!

קבלו פוסטים חדשים בבלוג ועדכונים על סיורים

© כל הזכויות שמורות. תרבות אכילה. נעמה סובול. 2019

תהיו חברתיים :)
בפייסבוק
בטוויטר
במייל

לסיורים קרובים

ליצירת קשר

עוד מהבלוג

מבצע קיץ מרענן!

10% הנחה לנרשמים לסיורי ספטמבר-נובמבר *

* ניתן לקבל את ההנחה עד ה-31/8