דגון – הצגת הפרינג' שאתם חייבים לראות

מאת אלכס סובול

צילום תמונה ראשית: רויטל גולדשטיין

בשנות השמונים יצא לאור משחק הקלפים "אילומינטי – סדר עולמי חדש". בו החייזרים שולטים בנשיא ארה"ב שמפעיל את ההיפים שבעצם משתלטים על ונצואלה. בשנות התשעים זה היה עדיין מצחיק. אבל אז הדמיון פלש לתוך המציאות. פיצה גייט בארה"ב הראתה כמה מסוכנת חשיבה קונספירטיבית יכולה להיות. ואמונות בשליטי עולם נסתרים דוהות לצד תפיסות שטוחלנדיה או קונספירציות על זה שלא באמת נחתו על הירח נראות חסרות מעוף כשיש אנשים שמאמינים שהחליפו לנו את השמש בשנות השמונים. קונספירולוגיה זו דרך סבירה לסדר עולם בלתי סביר – ותימה מצחיקה ממש ולא שחוקה בכלל להצגה קומית.

יצא לנו לראות הצגת פרינג' אחת או שתיים בחיים, אבל צריך אמביציה כמעט מגלומנית לעשות הצגה כמו "דגון". ב"דגון – קומדיה פולחנית מאת נעם רובינשטיין", סוף העולם בדרך ורק בני פישלר, אפסנאי לשעבר וחובב יונים יכול… טוב, בלי ספויילרים. בהצגת פרינג', אין ממש תפאורה ושחקנים חייבים לעבוד שעות נוספות כדי "להיות ההצגה" וחמשת השחקנים כאן נותנים עבודה בצורה שלא תיאמן – הם גם התפאורה, גם מוזיקת הרקע וגם האפקטים המיוחדים.

צילום: הראל עציון

וזה עובד להם, אבל ממש. החל מהטקס בהתחלה וכלה ב (ספויילרים) בסוף, אי אפשר לנתק מהם את העיניים. הקהל הריע מספר פעמים בהצגה, כאילו שזה היה משחק כדורגל. הגיקים ישמחו לדעת שזה לא רק השם – זה באמת סיפור על גילוי האמת הקוסמית סטייל לאבקראפט – וההשלכות שלה. חובבי אקטואליה ימצאו את החלקים הפוליטיים בהצגה, שצוחקת (גם) על חוסר הגמישות המחשבתית והיהירות של הפוליטיקאים וגם על זעם ההמון, שניתן לתעל לכל מטרה, אפילו בלי להתכוון. וכל חובבי התיאטרון פשוט יהיו בשוק מכל ממה שאפשר לעשות על הבמה, כל עוד אתה מוכשר וחסר בושה! יחי דגון!

המשתתפים הם: קרן צור, נדיה קוצ׳ר, יפתח אופיר, יונתן שוורץ (מנהל תיאטרון "סטודיו", כפרה עליו), בנוסף ליוצר עצמו, נעם רובינשטיין.

איור ועיצוב גראפי : נטלי וייס

הישארו מעודכנים!

קבלו פוסטים חדשים בבלוג ועדכונים על סיורים

© כל הזכויות שמורות. תרבות אכילה. נעמה סובול. 2019

תהיו חברתיים :)
בפייסבוק
בטוויטר
במייל

לסיורים קרובים

ליצירת קשר

עוד מהבלוג

מבצע קיץ מרענן!

10% הנחה לנרשמים לסיורי ספטמבר-נובמבר *

* ניתן לקבל את ההנחה עד ה-31/8